Az űrhajó
Robin 2007.01.28. 10:53
-
NOSTROMO
'The Nostromo' kereskedelmi vontatójármű legénység: hét fő rakomány: 20.000.000 tonna finomítás alatt álló ásványi érc útirány: vissza a Földre
A USCSS Nostromo (regisztációs szám: 180924609) M osztályú csillagcirkálót a Weyland-Yutani Társaság jegyeztette be Panamában. 2116-ban kereskedelmi vontatóhajóvá alakították át, majd főként arra használták, hogy automatikus érc- és olajfinomítókkal ingázzon a Naprendszer és a Zeta II Reticuli között. Az ütöt-kopott burkolatú hajó hossza 243,8 méter, szélessége 164,6 méter, magassága 72,05 méter. 63.000 metrikus tonna tömegével a Nostromo szerkezetének alapja egy módosított Lockmart CM-88B Bison szállító. A jármű 6-10-4-es beosztású, három túlnyomásos fedélzettel és négy fő raktérrel. A további hely nagy részét a fúziós reaktorok üzemanyag-tartályai és a tolómotorok reakciótere foglalja el. A dokkoló reteszek egy kitolható állványzaton keresztül kapcsolódnak a vontatmányhoz. A Nostromo erős jármű, mely kibírja az atmoszférába belépést és a felszíni landolást, ennek során három fő leszálló-támasztéka tartja meg. Mikrometeorit- és részecskepajzsa megvédi a legdurvább leszállásoknál is. A repülési rendszereket a központi MU/TH/UR 6000 (Anya) processzor irányítja. Anya egy 2.1 terabyte-os intelligens számítógép, mely felügyeli a hajó repülési és autonómikus funkcióit. Egy 2.0 terabyte-os háttérrendszer kapcsol be CPU-elégtelenség esetén, és egy harmadik sor automatika is képes fenntartani az atonómikus funkciókat a pótrendszer meghibásodása után. A standard kommunikációs rendszer tartalmaz egy 10 és egy 4 méteres hipertéri antennát, bolygóközi kommunikációra és rövid hatótávolságú UHF/VHF/HF rádió/video kapcsolatra. A hajótest elején felállított tartóoszlopokon helyezték el a szenzorokat; ezek között van két 2 méteres lencsenyílású teleszkóp, melyek képesek optikai, spektográfiai és infravörös felbontásra; egy gáz-kromatográf; centimetrikus navigációs és leszálló radar; egy szintetikus lencsenyílású felszíntérképező rendszer és egy tömegszámláló a fénysebességen túli navigációhoz. Az energiát egy Laretel WF-15 2.8 terawattos fúziós reaktor szolgáltatja. A legénység arra feljogosított tagja megsemmisítheti a hajót a reaktor hűtőrendszerének túlterhelésével és a hűtőfolyadék kieresztésével, mely szuperkritikus reakciót indít be a hajtóanyagtérben. A Vészhelyzeti Megsemmisítő Rendszer aktiválása után tíz perce van a legénységnek a hajó elhagyására, mielőtt a reaktor felrobbanna. Öt perc után a rendszer nem állítható le, mivel a rekator magjában megindul az olvadás. A fény fölötti meghajtást egy Yutani T7A NLS tachyon-rendszer végzi, mely teher nélkül 0.42 fényév/csillagászati nap (153 cee) sebességre képes. Amikor jelentős súlyú terhet, például automata finomítót vontat, a maximális folyamatos utazósebesség radikálisan visszaesik, hozzávetőleg 0.1-0.12 fényév/csillagászati nap (40-45 cee) értékig. Fény alatti sebességen, súlyos rakományokkal történő manőverekhez nagy teljesítményű motorokat szereltek be. A Nostromo eredeti Saturn J-3000 motorjait lecserélték két Rolls-Royce N66 Cyclone sugárhajtóműre. A hajótér három fedélzetet tartalmaz, melyeken többek között a híd, legénységi szállások és étkezde, tudományos központ, CPU modul, egészségügyi helyiség, négy fő rakodótér, raktárak és géptermek találhatók - összesen kb. 1.1 millió köbméter túlnyomásos légtér, ide értve a légcsatornákat és légtisztító berendezéseket is. A Nostromót hét fős legénység működteti - parancsnok, másodtiszt, fedélzetmester, navigációs tiszt, tudományos tiszt, főgépész és segédgépész. Hét hiperálom-kapszula került beépítésre a hosszú tartamú utakra. Polarizált gravitációs generátorok gondoskodnak a belső gravitációról és a tehetetlenség semlegesítéséről. A hajótest alján egy külső dokkolóöblöt helyeztek el egy siklóhajó számára. A Narcissus sikló mentőcsónakként szolgál, amennyiben szükségessé válik a hajó evakuálása.

A hajó fedélzetei: A SZINT: Az asztronauták az A szinten alszanak, esznek és vezetik a hajót. Itt található a híd, a hiperálom-kamra, a MU/TH/UR komputer-terminál, az étkezde (hajókonyha és ebédlő), az egészségügyi részleg a robotdoktorral, valamint az összekötő folyosók. B SZINT: A Nostromo B szintjén van a központi gépterem - Parker és Brett birodalma -, valamint az általános karbantartó helyiségek és szervizalagutak. Megjelenése, különösen a megvilágítása élesen eltér az A szinttől: jóval sötétebb, viharvertebb és koszosabb. Az A szint csendjéhez képest a B szint zajosan vibrál. C SZINT: A Nostromo legalsó szintjén találhatóak a raktárfülkék, a járművekkel és gépekkel teli garázs, felszereléssel zsúfolt folyosók, Ash speciális tudományos megfigyelőállása és a hajó leszállólábait rejtő hatalmas kamrák. Ez a fedélzet a hajó legsötétebb, legütöttkopottabb, leghátborzongatóbb része. A C szint 4-es szervizkamrájában rendezi be az idegen a fészkét, ahová áldozatait hurcolja.
A Nostromo vontatmánya egy finomító-tanker komplexum, mely 1500 méter hosszú, 978,7 méter széles és 880,8 méter magas. A hatalmas szerkezet folyamatos, automata üzemben dolgozza fel a szállított ásványi ércet, így a Földre érve kész petrolkémiai termékek állnak a műanyagipar rendelkezésére. A vontató és a finomító együttes értéke 2179-es áron 42 millió dollár, rakomány nélkül.

"- WEYLAND-YUTANI - Kitől: Különleges Műveletek Igazgatója Weyland-Yutani Fegyverrészleg 937/AG-9 Kinek: Kikötőmester Weyland-Yutani Bravo szárazdokk Thedus Tárgy: USCSS Nostromo repülési terv #233/04-A Tervezett indulás > Thedus 2121 június 12. 06:00 óra (helyi idő) Tervezett érkezés > Acheron (LV-426) 2122 április 01. 15:30 óra (bolygóközi idő) Tervezett érkezés > Föld Később meghatározva" (Alien Legacy DVD)
TOVÁBBI INFORMÁCIÓK, ÉRDEKESSÉGEK:
 | - A Nostromo Joseph Conrad 1904-ben megjelent regényének címe, egyben a regény főszereplőjének neve. A korábbi forgatókönyvekben SNARK, majd LEVIATHAN volt a hajó neve. - Egyes források szerint a finomító hossza nem másfél kilométer, hanem másfél mérföld (2414 m). - A legénység váll- és sapkajelzésein a 180286 szám látható. A regényben és a forgatókönyvben olvasható regisztrációs szám 180246. - A film szerint a hajó telephelye/űrkikötője a Salamon-szigeteken van, a képregényben ez Houston.
|